PRIN TELESCOP. RECENZIE ALTFEL

CICLUL VITAL NOUĂ | PRIN TELESCOP

Autor: Simona Tănăsescu

Editura: SEMNE

Dată apariției: 2015

ISBN: 606-15-0727-5

Format: 13×20

Tip copertă: Brosată

Număr pagini: 284

Oraș: București

Limba: Română

Categoria: Literatura Universală

Simona-Tanasescu__Prin-telescop__606-15-0727-5-785334292675

PRIN TELESCOP se vrea o lectura inversă. Romanul unui singur personaj  care își scrie autorul. Un caracter complex care își aduce în scenă partenerii de dialog. Totul este o continuare sau mai degrabă o răsturnare a lumilor purtând un Război crud al Sentimentelor. Un veșnic atac al neputinței și al nesiguranței clipei ce urmează să vină.

 „Eu, Lily Rose, sunt reprezentant umil al vieții, eu voi străbate din nou Universul, pentru a-mi salva dragostea!

– Si ce este dragostea asta pe care o vrei cu atâta putere înapoi?

– Dragostea este totul!

– Dragostea este nimic, Lily Rose! Te înșeli! riposta ea, emanând raze de lumina din ce in ce mai puternice.

– Din nimic a luat naștere totul. Dragostea l-a îmbrăcat in sentimente! Dar tu nu vei cunoaște decât nimicul, căci iubirea ar topi lumina ta rece!”

O călătorie fantastică a eroinei Lily Rose Germay începută în primul volum al trilogiei Ciclul VITAL NOUĂPE GAURA CHEII. Acțiunea se desfășoară cu o viteza amețitoare.

“Încerc să-mi imaginez cu mintea slaba a omului, cum te vei regăsi tu…în fața acestor pagini…iar inima îmi zâmbește. …te rog, încearcă sa închizi ochii. Simte cum emoțiile mele îți sunt transmise de vântul ce-și pierde din violență, în locul, în care tu te vei afla. Acum, caută în întuneric razele soarelui! (…) deschide larg ferestrele sufletului și simte esență cuvintelor mele. Deschide larg ochii și înfruntă imaginea unui drum ce ți se va părea demonic, dar la capătul căruia te voi așteptă eu.”(pg.101)

PRIN TELESCOP este izbirea violentă între convențional și neconvențional. O imensă scena de universuri paralelede și tipologii inedite. O revărsare permanentă de caractere extrem de dure. Imaginile, care se prezintă cititorului izbitor de sincer, își spală mâinile de orice urma de umanitate. Totul se transformă.

„-         Acum ce facem?
–           Acum? Acum, trăim…
–           Și după?
–           Și după, vom continua să trăim…Știi…?
–           Ce?
–           Știi de ce îi este frică lui NICIODATĂ?
–           De Imposibil?
–           Și Imposibilului?
–           De Reușită!” ( pg.283)

Autoarea, Simona Tănăsescu, își supune fără ezitare personajele unor încercări dincolo de granițele imaginației, într-o vâltoare amețitoare și amenințătoare de situații imposibile.

“ Mă simțeam mai bine, mulțumită că trecusem peste o altă etapă, pregătită pentru a-mi duce la îndeplinire misiunea.(…) povestea noastră era mereu nouă, se reinventa cu fiecare zi ce trecea…”(pg. 79)

Aceasta este cheia romanului și arta unei scriitoare vizionare. Detașarea de propriile personaje, de propriile stări și sentimente.

”m-am simțit mai pregătită ca niciodată să-mi îndeplinesc destinul, căci degeaba îți este dat, dacă nu lupți pentru el. (pg.283)

Simona Tănăsescu le întinde eroilor ei o capcană. Tot ea îi așteaptă la punctul de sosire pentru a-i regăsi victorioși. Sau nu… Singura certitudine acordată tuturor este dragostea, care o poate elibera pe Lily Rose din ghearele incertitudinilor.

 “Au fost zeci de ani, în care nu am făcut altceva decât sa alergăm, să căutăm un loc în care să putem trăi în lume, căci asta este prima lege naturală a omului. Am întâlnit oameni diferiți, figuri diferite, mereu și mereu alte nume, nimic nu avea să-mi atragă atenția. Și totuși, într-un final, am regăsit o persoană care mi-a amintit că există o singură emoție adevărată ce ne poate defini ca oameni, o singură emoție care ne poate uni și demonstra ca suntem toți la fel (…) iubirea”

Acest gen de scriere este, fără îndoială, un pariu câștigat cu arta. Ciclul VITAL NOUĂ are imagine și substanță. Trăiește si respiră viață. Își spune povestea altfel. Nu e un gen de înșiruire stearpă de idei, pe care le citești, dar nu le poți transpune in imagini…Nu!

Aici totul pulsează sub magma substratului! Iar adevărații consumatori de valori literare, după așa ceva tânjesc. După un scris de adâncime.

Paginile romanelor Simonei Tănăsescu sunt aripi deschise zborului către idee. Iar, personajele nu cunosc căderea, ci doar înălțarea!

 Citiți și veți afla…

 

Lasă un răspuns

