ILUZIA SENTIMENTELOR

marți, 17 mai 2016

ILUZIA SENTIMENTELOR

Monologul râsului trist

Zâmbetul și-a făcut un cuib
Un cuib altfel în centrul sufletului
Sufletul luminos al unui om
Un om trimis pe pământ
Pământului să-i arate taina râsului
Râsul ecoul glasului
Glasul din spatele pașilor
Pașii rătăciți pe cărările fericirii
Fericirea unui om printre oameni.

Într-o zi
Zi spartă dintr-o viață
O viață care mi l-a scos în cale pe el, omul, vesel actor
Actorul cu-o singură lumină pe scena
Scena lui scăldată în bezna
Bezna tristeții
Tristețea din umbra râsului său ispititor
Ispititor m-a stârnit să trăiesc
Să trăiesc intens într-un timp limitat
Limitat să înțeleg strigatul lui surd
Surd să încerc să-l ascult
L-am ascultat și mi-am deschis larg ferestrele sufletului
Sufletului aerisit de praful zilelor
Zile după zile am învățat
Am învățat să-mi ascund norii din albul ochilor
Ochii lui mi-au arătat cine sunt
Sunt și dacă sunt, de ce sunt
Sunt și m-a ascultat
M-a ascultat și m-a învățat
M-a învățat, el, actorul
Actorul, bufonul adormit pe clipe de fericire
Fericirea din ultimul act al piesei
Piesa despre îmbrățișarea șansei
Șansa ultimului monolog
Monolog cu-n singur spectator
Spectator altfel
Altfel de- îmblânzitor al zâmbetului
Zâmbetului spart în cioburi de lacrimi, tăcere
Tăcere. Punct. La revedere
La revedere, actorul a ieșit din scenă și-a plecat
A plecat singur, emoționat  a doua zi l-am căutat
L-am căutat acolo
Acolo, în locul fixat
Fixat să susțin proba râsului și-a bucuriei regăsirii
Regăsire, ciudat destin, ce ghinion
Ghinion, în mijlocul existenței dezorientat
Dezorientat, de-atâta râs, am început să plâng…
Să plâng, căci, neașteptat, plânsul și-a făcut un cuib
Un cuib altfel în centrul sufletului.

FOTO: Melissa Vincent

Lasă un răspuns

