ILUZIA AMINTIRII

miercuri, 30 martie 2016

ILUZIA AMINTIRII

Mi-am luat bilet la cinema
Simțeam chemarea ei
Aievea
Tocmai de aceea
Am venit neînsoțit
Înjumătățit
Am luat-o ca pe-o scuză
Simpla prezență
Însă
Mă acuză
De ambiguitatea
De realitatea
Propriei singurătăți
Nedreptăți.
Noroc că sala-i goală
Și solitar de rece
Atmosfera nu-mi displace
Căci peste tot sunt numai eu,
Privitorul
Admiratorul
Criticul
Aplaud fără să mă mai ridic
Oricând pregătit să mă dezic
Ca să înlătur
Apăsarea
Uitarea,
Sprijinindu-mi pereții ochilor umezi
De pânză ecranului
Într-un fals echilibru
Așteptând să apără
Amară
Amintirea,
Ea, regăsirea
Dulcei fericiri ce se plimba
Cândva
Presărându-și  seva
Peste cărările sufletului.
Când mi-e greu
Îmi iau bilet la cinema
Vin mereu neînsoțit
Înjumătățit
Pentru ea,
Să evadăm împreună din realitate
Fugind în continuu
Fără suflu
Fără un scop precis
Cu o imensă dorință de a pătrunde
Drumul închis
Mistuiți de focul uitat aprins.
Până să intru în sala goală
Eram fericit
Dar acum
Singur, în primul rând
Te privesc trist
Îmi înșir lacrimile
În pumnul
Rămas fix, întins
De durerea revederii
De teama pierderii
Amintirii,
Printre degete tremurânde
Precum grăuntele de nisip
Descompus
În secundele
Unui eu de demult apus
Care zâmbea
Care credea
Care-și dorea atât
Să oprească timpul prea agitat
În loc
Nesăbuit escroc
Vânzătorul
Iluziei amintirii
Ea, capcana vieții
Ea,  alinarea sufletului
Ea, pasul înapoi
Al unui dans în doi
Fără cadență
Fără muzică
O falsă aparență.
Acum
Filmul s-a terminat
Supus și îngândurat
Melancolic
Colind ca un pustnic
Străzile târzii
Lăsând trecutului
Amintirea
Drept legământ.

Foto: http://api.ning.com

7 gânduri despre &8222;ILUZIA AMINTIRII&8221;

Lasă un răspuns

