ILUZIA GÂNDULUI

marți, 22 martie 2016

ILUZIA GÂNDULUI

Stângaci am deschis
Într-o zi
Ușa coliviei
Din care cu ochi umezi
Mă privea plin de reproș
Cel căruia cândva
Îi promisesem mieros
Să fie
Cerului și pământului
Din sufletul meu
Mereu
Stăpân.

Tăcere.

Clipa cea de pe urmă
Mă strigă nebună
Poruncindu-mi
Din ale infinitului înălțimi
Să redau zborul pasării
Întrerupt în chip egoist
De mine, demult
Nevrednic artist
Groaznic tumult
Să-i las libertatea lui,
Gândului,
Celui înlănțuit fără voie
Dintr-o falsă ambiție
Să se alăture lumii ideilor libere
Și-a stelelor pulbere.

Tăcere.

I-am dat drumul
Să-și răspândească parfumul
Aripii amorțite
Interzisă plutirilor rătăcite.
L-am privit o vreme
Cum pleca
Cum se depărta
Cum se lovea amețit de zecile
De nuanțe din inima apusului
I-am ascultat cu sufletul strâns
Bătăile inimii
Până la cea din urmă tresărire a vremii
Până la dispariție.

Tăcere.

O mare durere m-a culcat la pământ
Agonizând
Sub apăsarea unei ultime raze de soare,
Golit de cuvânt
Crezând că l-am pierdut de tot
Și pentru totdeauna
Pedepsit
Pentru că l-am închis în mine
Într-una.

Tăcere.

Trist, am simțit gheara ascuțită
A imposibilei revederi
Dar chiar atunci
Cu privirea-mi îngreunată sub valuri de lacrimi
Am primit un răspuns,
De-acolo, de sus
Un țipăt de pescăruș
Era el…

Tăcere.

Plângând
Am avut certitudinea că ne vom regăsi
În curând
Pe-un trup plat
De hârtie neatinsă
Nescrisă.

Tăcere.

Tu, prietene drag,
Tu, gândul meu pribeag
Coboară iară
Tu, mă-nconjoara
Cu-a ta tăcere
Cu-a ta plăcere
Cu-al tău vesnic refren

Tăcere.

Foto: wallpapere.wallpaperstock.net

2 gânduri despre &8222;ILUZIA GÂNDULUI&8221;

Lasă un răspuns

