ILUZIA OGLINZII

miercuri, 16 martie 2016

ILUZIA OGLINZII

De ce mă privești insistent
De ce mă strivești de pereții reci ai ochilor tăi      
De ce mă gonești cu vorbe atât de fierbinți
De ce mă silești să rămân, când vreau să fug cu gândul departe
Lăsându-ți iluzia trupului meu drept garanție
Prins într-o aparentă transparență de sticlă
Între palmele tale casante    
Dezgolit de cuvânt,
Acoperit cu haina liniștii tale
Țesută din mii de cristale
Mărturii colosale, totale, abisale
Orbitoare
De ce?

De ce mă privești absent?
De ce îmi zâmbești, când eu plâng
De ce picuri lacrimi amare, când fericirea se rotește naivă
Balerină pe scena goală a ochilor mei,
De ce nu pleci cât mai departe
În lumea ta fără de capete, fără de moarte
De ce?
Pentru că poți, pentru că vrei, pentru că ai
Timpul îngenuncheat demult
Supus tăcut și martor monoton
De ce?
Petru că tu te-nfrupți din eternității de clipe
Viitoare
Pe când eu respir un aer trecător de amintiri
Chinuitoare
De ce?
 
De ce mă privești indiferent?
Când eu te strig cu puterea tuturor vocilor sufletului meu
Pe tine, veșnic ecou mut al ființei pierdute undeva
Pe o mare de cioburi tăioase
Umbre sfioase
De ce?
Pentru că eu sunt doar un om
Iar tu, ești o multitudine umană
Oglindă rece
Te crezi eternă, știind cat ești de fragilă și neputincioasă
Păstrătoare de imagini goale, de filme mute, pierdute
Trupuri de voci trecătoare
De azi spun chipului tău un mare
NU…
Fără priviri intersectate printre perdelele sparte
Deșarte
Fără zâmbete moarte
Fără întrebări și răspunsuri seci
Pe mii de cărări abandonate.

De ce ai tacut, de ce m-am sfarsit, de ce am amutit impreuna
De ce?
Pentru ca a venit clipa sa te așez
Lacăt strălucitor, pe buzele șoaptelor mele
Tăcere
Pe tine
Ochi de sticla rece
Pe mine
Reflexie bizara. 

De ce?
Pentru că eu pot să mă regăsesc în mii de vise
Pe când tu rămâi o veșnică mână de ciorburi desprinse
Imagine prăfuită și neclară
Oglindă solitară.

2 gânduri despre &8222;ILUZIA OGLINZII&8221;

Lasă un răspuns

