ILUZIA DUALĂ

miercuri, 24 februarie 2016
                                                                ILUZIA DUALĂ

Azi am avut o zi specială
Totală
Altfel, nicidecum banală
Duală.
Azi m-am hotărât să iau masa-n oraș
Trufaș
Să vizionez de la înălțimea unui scaun comod
Al lumii cel mai nou episod
Să privesc în jur absent
Indiferent.
Recunosc, cam stingher
M-am așezat la masa cea mai retrasă
Tainic ungher
Nimeni să nu mă recunoască
Nimeni să-mi vorbească.
Eram numai eu
Singuraticul
Apaticul
Sălbaticul.
Descifram codul secret al unui tablou
Jalnic ecou
Cu zeci de picioare mereu alergând
Oameni blazați – unii venind
Alții plecând
Mâini flasce plutind în aer, gesticulând
Guri schimonosite țipând
Portrete haotic pictate
Fără relief, plate
Captive pe-o pânză crăpată
Deshidratată
Un circ ambulant
Constant.
Inaintea mea, atât se vedea
Cum la poartă lumii năvălesc nebunii.
Numai la o masă stau față în față
Două personaje
Două miraje
O tânără zveltă,cochetă
Cu forme apoase
Și-un bărbat misterios
Cu clipiri noroase
Pătimașe
Doi tineri aparte, nimic nu-i desparte
Par… că se răsfață
Par…că se agită
Par…că se incită
Prinși într-un amor
Aparent
Decadent.
Când din întâmplare m-au descoperit
Brusc am roșit
M-au fixau atent
Domnul insistent
Ușor violent
Tânără, în schimb, ce absurditate
Mi-a trimis absent
Un surâs latent
M-a oprit în loc
Simțeam că iau foc
Mi-am rotit privirea
Mă uitam aiurea
Când ca prin vis, m-am trezit atins
Parcă nins
De o mână
Vis
De-o voce cunoscută
Celestă
De o șoaptă stinsă
Prelinsă
“Nu-ți roti privirea
Eu îți sunt iubire, menire și fire
Tu ești amintire
Eu sunt regăsire
Până-n nemurire
Mereu
Viața ta.
De cel ce-a rămas
La masă retras
Nu te lăsa ademenit,
Ostenit
De jos când haina-și va ridica,
Un alai de corbi înfometați vor zbura
El nu-ți vrea privirea
El e amăgire
Despărțire
Noapte
El e Moartea.”

Azi mi-am dorit o zi specială
Anormală
Totală
Duală.

Foto:www.flickr.com

2 gânduri despre &8222;ILUZIA DUALĂ&8221;

  1. Chiar m-am simtit asezat la masa cea mai retrasa (pentru ca) nimeni sa nu ma recunoasca, vorbeasca etc. Dar mai ales m-am suprins citind poezia intr-o cadenta impusa de compunere, aproape in ritm cazon, placut si cunoscut mie de foarte multi ani. Tot mai apoi, mi-am amintit de fotografia de inceput: mi-e imi pare a fi Golden Bridge; nu recunosc cladirile din fundal dar stiu ca este un fenomen specific, la intrarea in San Francisco, existenta norilor grosi, situati la mica altitudine, uneori situati atat de jos incat ai crede ca saruta apa canalului ce vine dinspre Alcatraz (fosta temuta inchisoare – azi e un muzeu chiar foarte vizitat) … Am fost si eu martorul unui asemenea fenomen, cu o ocazie … „intr-o zi speciala, anormala, totala – duala”. Foarte frumos! Felicitari!

    Apreciază

Lasă un răspuns

