ILUZIA ÎNĂLȚIMII

marți, 23 februarie 2016

ILUZIA ÎNĂLȚIMII

Pe când eram unicul trecător în drumul meu ascuns
Un copil m-a oprit. De mână mea s-a prins atât de strâns,
Cu vorbe smulse ca dintr-un jurământ
M-a forțat să-mi ridic ochii din pământ
Cu inocență să privesc cerul
Să mă las purtat de perechi nevăzute de aripi, în zborul
Celei mai lungi zile, de dorul
Copilăriei și-al regăsirii albastrului zării
În schimb mi-a cerut atât, picat pradă mirării
Să-i arăt de la înălțimea trupului meu, viitorul.

Pe când eram unicul gând al unei minți întortocheate
Un orb m-a strigat. Mi-am rotit privirea spre el, ușor încurcat
Ce puteam eu, păcătosul, să fac, pentru un biet încercat.
Dorința lui era să mă-nvețe să renunț la banalitate
Să mă las în voia instinctelor
Adulmecând amestecul umbrelor prin vârful degetelor
                               În schimb, mi-a cerut atât                                                                                    
Să-i descriu în cuvinte puține,cu certitudine
Câte culori un răsărit conține.

Pe când eram unicul călător prin viață mea
Ecoul unui râs strident m-a făcut să tresar aievea
Un muritor își strângea fericit toate clipele într-o singură mană
M-am apropiat ușor să vorbim amândoi, împreună
Atunci, acesta pe un ton ferm mi-a spus
Să dăruiesc din mine oricui câteo secundă în plus
Când din spectacolul uman se va simți pe veci exclus
În schimb mi-a cerut atât,
Să-l ajut să zâmbească spre ceruri, atât de real, atât de mult
Până când pașii i se vor pierde în necunoscut.

Trei povești vii și-o unică lecție de viață.

 

Foto: http: graphicdesignjunction.com

Lasă un răspuns

