LECTURA CA INSULTĂ

LECTURA CA INSULTĂ

Dragă Receptorule,

A venit momentul să-ți dezvălui un secret. Când un filolog și un jurnalist se întâlnesc între pereții umani ai aceleiași persoane, nu este lucru curat! E prilej bun de scuipat în sân și de stropit cu apă sfințită! Nu știi sau nu poţi să reacționezi, când îți apare în faţă cineva, care este ALTFEL. Alegi agresivitatea verbală și paranoia cotidiană…

Ai în faţă creațiile acelui cineva dezinteresat care a ales să scrie și să îndemne și pe alții să facă același lucru sau dacă nu, să-i invite elegant, la o LECTURĂ! Câteva minute, pe zi!

„Lectura este pentru omul modern un viciu sau o osândă. Citim ca să trecem examenele, să ne informăm sau citim din profesiune. Mă gândesc însă că lectura ar putea implica şi funcţii mai nobile, adică mai fireşti.” – Mircea Eliade

Acel cineva nu pune preț pe like-uri, share-uri etc. Este cineva care a ieșit cu mult curaj și sinceritate, în lume, purtând la subraț numai cultura lui. EU sunt acel cineva.

„Dacă citești doar cărți pe care le citesc ceilalți, vei gândi doar precum ceilalți.” Haruki Murakami

EU am ales la un moment dat să fiu ALTFEL. Filologul însetat să cunoască și să transmită deschis și curat – GÂNDURI ȘI PAȘI! Jurnalistul teribil de încăpățânat, mereu inventiv, vigilent și dezinvolt, pregătit, ca de fiecare data, când e dat afară pe ușă, să intre înapoi pe geam. EU sunt acel cineva, care și-a propus să te “insulte”, Receptorule, prin bucuria lui de a scrie! Printr-o banală invitație la lectură! Om rău! Tot EU sunt! Cum îmi permit să te scot din hibernarea ta zilnică, din nesfârșită ta odihnă mentală! Urât!

Mă gândeam într-o zi, postând un material pe blog (https://altfelsite.wordpress.com), dacă merită într-adevăr  să devii ținta unor feţe grosolane, care sar cu laude, comentarii pline de emfază și priviri lacome, doar când zăresc vreo poză mai mult sau mai puțin învelită de pătură decenței și a bunului-gust.

EU mă declar locuitor cu acte în  regulă în Utopia. O ţară din ce în ce mai populată! Trăiesc cu gândul și mai ales cu speranța că fiii mei vor mai încerca emoția strângerii în brațe a unei cărți sau a senzației de nod în gât și lacrimi în ochi provocate de un rând așternut pe o pagină…Mă străduiesc ca vocabularul lor să cuprindă și cuvintele ”cultură”, “istorie”, “artă”!

Valori, mai mult decât orori!

Utopia! Ţară pașnică şi transparentă! Aleg să rămân cu fruntea lipită de zidul tău, ca un copil cu obrazul lipit de geamul înghețat pe timp de iarnă!

sadness

Dar nu renunț! Mă lupt ca unii oameni, măcar cei apropiați mie, să mai dea o șansă lecturii! Nu-mi ridic piedestale, nu merit…Prefer să stau bine înfiptă pe acest pământ! Alții merită din plin gloria…

“Nu vi se pare ciudat că eu, care am scris doar cărți   nepopulare, sunt un tip așa de popular?”–  Albert Einstein

Așa că, dragă Receptorule, oricine ești, încearcă mai întâi să-ți deschizi larg ochii și să citești cu sufletul un articol ALTFEL. Renunță la idea că lângă tine  stă un individ meschin, care, în lipsă de vreo altă preocupare,  nu are ceva mai bun de făcut decât să-ți trimită LECTURA pe post de virus extrem de contagios!

Știi ceva?!

Lectura nu dăunează sănătăţii, nici fizice şi nici mentale, ba dimpotrivă aş zice, fără să exagerez, că este, într-o anume măsură, dincolo de firea umană. Ea ridică din mizeria existenței pe mulți rătăciți!

Ține minte: LECTURA NU E VIRUS! LECTURA NU UCIDE!

lectura 1

Dacă nici acum nu mă crezi, EU îmi plec privirea  și-mi cer scuze că ți-am tulburat pentru o secundă trăirile, încercând să te virusez cu prea multă sinceritate!

Închei!

Te las acum printre ai tăi, printre subiecte şi discuţii banale, glume ieftine și priviri fățișe!

Ai dreptate!

Ești liber și mai ales ai tot dreptul să alegi ALTFEL!

Cu bine, Receptorule!

Cineva…

edb46__reloj_11

P.S. “Citește. Numai citind mereu creierul tău va deveni un laborator nesfirsit de idei și imagini.” – Mihai Eminescu

 

Lasă un răspuns

